14.06.09

S ajaveeb 1 aastane II - millest ma kirjutan

Nagu eelmises sünnipäevapostituses mainitud, hakkasin ma kirjutama, andmaks tagasisidet käsitöö-puutöö projektide kohta, peatselt lisasin teemadesse tee-see-ise õpetused, reportaazid maaelu argipäevast, mõisa- ja ajaloo teemad, viimastega tegelesin ka enne ajaveebi pidamist, olin eelnevalt avaldanud ka paberkandjal näiteks "Kõue Ajaloo Vihiku" seerias. Teemade ring laienes, mõisa teemades sain grupeeritud postitused algul Järvamaa mõisate raamesse, hiljem on lisandunud Kose kihelkonna mõisad. Triigi mõis on saanud sõltuvalt minu asukohast erilise vaatluse osaliseks, S ajaveebist ei saa Triigi guugeldamisel üldse ringi minna.

Samal ajal kirjutamisega asusin kujundama ka ajaveebi visuaalset poolt - vahepeal ajasin kujunduse nii kirjuks, ebaloogiliseks ja vaid HD projektori pealt hoomatavaks, et lugejad hakkasid nurisema. Praeguseks kasutan mimalistlikku stock skini, lisavidinad olen viinud miinumumini ning taandanud piltkirjaks vasakul veerul.

Tasapisi, guugeldades ja analyticsit kasutades hakkasin aduma ka lugejate soove ja ootusi - näiteks selgus, et profisaagidest kirjutatakse väga vähe, ilmselt näppude koordinatsioonijamade pärast peale pidevat saagimist. Huski ja Stihli teemad on väga loetud, saeraam ja laastumasin teemana on lugejate poolt väga hinnatud ja otsitud. Olen ilmselt ainus, kes käib välja laastumasina tegemise õpetuse.

Lugeja soovide selgeltnägemisega joppas mul detsembri lõpul, mil avaldasin "Jakobsoni horoskoobi" - seda oraakellikku suurteost on seni loetud 1300 korral, oma osa googlist leidmisel mängis ka terve ajaveebi vastavale otsisõnale tuunimine. Jakobson on tulnud, et jääda, paljuski on poole aasta jooksul tema ettekuulutusest täide läinud, tagasivaade aastale ilmub Mangiga samal ajal, jõuludel, 2009.

Mõned postitused, mis ei kvalifitseeru ei nalja- ega libateemade alla (mida on siin ohtralt), võivad olla püüdmaks mingit otsisõnatrendi - minu katsetusfaas lugejat leida ning ajaveebi teinekord vastavalt lugeja huvidele seada jätkub.

Aja jooksul on kogunenud hulk kirja- ja pildisaatjaid, keda avaldan - nii enda, anonüümse kui ka ajaveebi patrooni Jakobsoni nime all - jällegi, kui midagi tekstis ei klapi või on mingi sürri mätta otsast, tuleb seda lugeda, kui ilukirjanduslikku metateksti.

Postituste järjest tähtsamaks osaks on saanud pildid, eriti kui ei viitsi pikalt kirjutada. Pildiotsing on ka tõhus värav siia ajaveebi pääsemiseks, pidev vaataja-lugeja on google image searchi kaudu siin peal. Videoid ma ei viitsi eriti teha ega uppida, ka vaadata eriti ei viitsi, kuna ühendus pole just kiirtee. Pilte olen aasta jooksul avaldanud üle 500, postitusi poole vähem.

Üks loetumaid postitusi on olnud ajalooliste kaartide interpoleerimine aerofotoga, seda, ohtralt illustreeritud artiklit ja selle derivaate käiakse imetlemas pidevalt ja pikalt - jällegi, spets kunst, mille tehnoloogia olen avaldanud - välja käinud.

Aastaga on teadmata kadunud üks kommentaar, seni pole ühtegi avaldamata jätnud, kuigi on kaks teemat, mille kasutajaid on ootamas vaikne bänn.

Minu kohustuseks on saanud kohaliku eluolu kajastamine ja paistab, et see garanteerib mulle ka lojaalse geograafiliselt ligidalasuva lugeja.

Üldiselt ma ei oska öelda, millise minapildi ma lugejale jätan, sest ta on ju igasuguste inimeste hulgast ning valitud postitused võivad anda minust väga erineva ja vastuolulise pildi. Mingi abstraktne mina ei olegi siin tähtis, tegu on ju tekstiga. Kes on aga minu lugeja, sellest järgmises postituses.

Kommentaare ei ole: