20.09.09

Kose kihelkonna teedevõrgu kujunemine



Avaldan mõned slaidide koopiad Kõue Rahva Majast, kus Valdo Praust pidas väikse ajaloolise monoloogi teedevõrgust. Väga põhjalik töö, eriti hea leid oli Riidamäe-Silmsi tee, kuhu Triigilt pääseb läbi laudataguste põldude. Põnevat uurimist ja orienteerumist edaspidiseks.

















1 kommentaar:

Valdo Praust ütles ...

Väike vigade parandus 18nda etteastega võrreldes.

Taani Hindamisraamatu külade nimekirja interpreteerimisel tegin kolm eksitust:

a) Kiriawold on siiski praegune Kirivalla, mitte Habaja (seda 1220 arvatavasti veel üleüldse polnudki);

b) Kirioallae maec on hilisem Kirimäe;

c) Remmeuo pole mitte Reimini, vaid Kämlu (tõenäoliselt on 1241.a. ümberkirjutamisel sisselipsanud viga, st peaks olema Kemmeuo).

Läksin laiskuse ja lohakuse ohvriks ega ei vaadanud enne oma etteastet Johansoni 1933. aasta monograafiast nimetet asju üle, mida ma polnud varem kopeerinud (kogumaht 1016 lk ikkagi!).

Täpsemalt - minu mitu platseerimiskohta ja tööotsa ja nende vahel ettearvamatu pendeldamine, nagu mul on, tingis selle, et Rahvusraamatukogu lugejakaart jäi mul mitmeks tubliks päevaks enne etteastet veidi kaugemasse paika, kuhu ma enam enne eilset ei sattunud ning isiklikku raamatut mul (kahjuks) pole.

Kõik muu esitatu, sh teedevõrgu osa, kehtib endiselt :)