01.09.09

Tagametsa narratiiv

Tere,

Vaatasin, et võtsid Tagametsa kohta tehtud postituse maha. See on Sinu ajaveeb ja oma kandi suhteid tead Sa ilmselt kõige paremini. Seepärast ei ei kiida ega mõista ma Sinu tegu hukka aga tahan jagada oma seisukohta sääraste postituste avaldamise suhtes mida järgin Nahkanuia ajaveebi pidades.

Kui postitus on isiklikult solvav ja kirjutatud sellise eesmärgiga, ma seda ei avalda (nagu ka kommentaare). Kui küsimus on avaliku elu tegelaste (ametnikud) või avalikku huvi puudutavate küsimustega, püüan oma mõtteid kajastada viisil, mis kellelegi haiget ei tee. Ma ei saa seda välistada aga neutraliseerida küll, kajastades ainult fakte ning seal kus see võimatu, lisan omapoolse märkuse, et tegemist subjektiivse seisukohavõtuga. Kui ma peaksin juhuslikult üles panema postituse, mis hiljem osutub mingis mõttes solvavaks, seda pole veel juhtunud, eelistan ma vabandada ning olen valmis oma süüd tunnistama. See on minu arvates aus suhtumine, sest nii näevad ka teised mind ennast samas olukorras kuhu arvatakse, et ma tahtlikult teisi panen. See on distsiplineeriv endale ja aitab lugejal aru saada kirjutis(t)e eesmärgist. Kui ma ebameeldivad postitused kustutaks, jätaksin ma endast mulje kui läbinisti õigest tüübist, keda ma kindlasti pole. Ma väldin postituste kustutamist viimase võimaluseni!

Olen kaalunud paari varasema postituse kustutamist, kuna neis kirjeldatud isikutest on tänaseks saanud minu head sõbrad. Aga see ei oleks õige, sest nii ma kallutaksin inimeste arvamust minust endast. Ma ei taha peita mõttekäike ja sündmusi tänu millele ma olen täna see kes ma olen. Ja kui ma olengi valesti arvanud, pean sellest õppima mina ja ka see kriitika peab olema lugejatele kättesaadav.

Olen pikalt vaaginud ka ühe või teise teema ülesriputamist. Teinekord olen nende osas küsinud nõu isegi juristilt. Mõni minu arvates hea ja halva maitsel ülesriputatud postitus on jäänud täielikult vastukajata, lugeja pole seda pidanud oluliseks! Mis aga mulle endale oluline on, on teada, miks ma selle teema üles panen. Mis eesmärgiga! Ja ma pole veel alt läinud. Aga kunagi ei või teada! Tuleb olla jätkuvalt hoolikas.

Vot sellised mõtted siis! Kui tahad, on siin minu luba see kiri oma ajaveebis avaldada kui lugeja arvamus. :)


Ma võtsin mainitud postituse maha selletõttu, et juba kaks inimest seda soovitasid. Nagu tagantjärgi selgus, oli tegu väga häguses zanris mõtteavaldusega, mille avaldamisega tekkis paljudel liiga vastuolulisi tundeid. Paljuski oli konflikt sinna minupoolt sisse kodeeritud või lugeja poolt leitud, lisaks nagu naaber Paunastest ütleb, liialdan ma alati. Igal juhul, oli epohhiloov postitus, ei materdanud ma ju seal riiki, valitsust, valda või naabrit vaid analüüsisin "ei" ütlemist kui tavapärast juhust igapäevaelus. Ühe mõtte ma ikkagi tõstan peidetud postitusest välja, alustame siis sellest postulaadist diskussiooni inimkeskse seltsielu võimalikkusest:

Kohaliku valla seltsid ja koolid ei ole konkurendid vaid täiendavad üksteist?

Ma arvan, et ajalugu ma ei muuda ega ei taotlegi selle muutmist-mittemuutmist postituse kustutamisega, sest see oli vaid mingi hetke poolilukirjanduslik visand, paraku läks lugejatele korda.

Avaldan lõigu järjekorras teisest kommentaarist, mis soovitas mul postituse maha võtta, sellest järeldasin, et olin avaldanud asja, mis tekitas lugejas sedamoodi seoseid, mis ei olnud kindlasti minu taotlus:

lugedes tekkis vägisi soov hoopis postituse meelsuse kohta arvamust avaldada. Seega...
Kuulamata ära teist poolt, on raske hinnata, kas tegu on konkurentsi, koostöö, saamatuse, enesehaletsuse või väiklusega. Aga tõsiasi, et antud arutelust on tahes või tahtmata välja jäänud Taganurga enda arvamus, jätab vägisi selja taga ära panemise maigu. Muidugi, nagu ma aru saan, ka Taganurga võiks sõna võtta. Aga kuniks nad seda ei tee, on kogu jutt liiga ühelt mättalt paistev. On tore, et arvamust avaldatakse, kritiseeritakse, hoiatatakse, aga sellegipoolest pole ilus eravestlust osapoolte teadmata avalikult analüüsida. Ma ütlen meelega "pole ilus" mitte "pole õige" - see on maitse asi. Jah, ma saan aru, et kui mulle ei meeldi, ei pea ma lugema. Aga need, kellele meeldib, loevad, ja osa neist arvab nüüd Taganurgast halvasti.
Ma loodan, et see ei ole tegelikult sinu eesmärk, aga praegu lood sa endast kuvandit kui isikust, kes millegi või kellegi peale ärritudes selle kohe seinale kleebib. Tea, kas julgengi sinuga enam mitte nõustuda, muidu äkki sattun ka seinale...

1 kommentaar:

Hongmees ütles ...

Viimase tsiteeritud kommentaariga täiesti nõus! Hästi kirjutatud ja põhjendatud!

Ma ainult ei kujuta ette kui palju oleks kirjutise sisu muutunud, kui selleks oleks Taganurga rahvale teada antud. Kõik see, mis nad Sulle ütlesid (eeldusel, et see on adekvaatselt kirja pandud), oli ju täie mõistuse juures olevate inimeste seisukoht. Nad pidid teadma mida räägivad. Kindlasti ei näe nad asja sama mätta otsast nagu Sina, ei näinud enne ja ei pruugi hakata nägema tulevikus.

Aga selles osas jään postituse alguses toodud kirja seisukohta toetama, et see postitus oleks võinud jääda Sulle sinna õpetuseks! :)