09.11.08

Mida sümboliseerib ristisammas?

Seekordses postituses võtan sõna ühe sümboli teemal, mis üle igasuguste ootuste ja inflatsioonide, tohutult võimsa, kalli ja kõrgena, teravamana kui kirjasulg, ühiskonda lõhestab, ka minu isikut - nimelt annetasin heausksena, siis, kui idee Eesti vabaduse eest sõdinutele ausammas püstida, ei olnud veel võtnud apokalüptilisi mõõtmeid, ka mina, oma kopika korjanduskarpi, heade kavatsustega. Ma ei teadnud siis veel, kelle hauamonumenti ma toetan.

Langenute au ja vabadus on jäänud tahaplaanile - poliitiline teerull, kes kunstnikke, intelligente, mõtlevaid isikuid, venelasi alla ajanud, püstitab hoopis midagi võimsamat. Mulle tundub, et see, üle kirikutornide ja sibulate, majade, parkide ja inimeste helendav Tsehhi kristall on hausambaks lisaks praegusele võimuliidule, majanduskasvule ja väikeheaolule ka vanale ühiskonnakorrale üldisemalt. No ei ole minu jaoks olemas sümpaatset poliitikut ja ma tõesti ei tea ühtegi inimest, päris ausalt kohe, kes kiidaks heaks praeguse võimuiidu tegevust. Mehed, te olete määratud taanduma, minema, põdema, asundusse, peitu, ära. Majanduslik surutis kestab aastaid, rahva äng ja pettumus aastakümneid. Kui vähkkasvaja või majavamm on hõivanud terve organismi, tuleb kasutada kirvest.

Ma loodan, et meie O´bamad on tulemas, kolmas sektor tõstab pead. Uue ajastu juht võib elada puuküttega üürikorteris, pesta ennast kiledushi all, käia jala tööl ja juua teed. Olla kaastundlik, hooliv, vaimsete huvidega, ühiskonnakeskne. Ärme räägime siin enam raha kokkukühveldamisest, rahva lüpsmisest, demagoogiast ja vaenu õhutamisest plusspunktide pärast, need asjad on elementaarseim ajalugu. Ja need kolmandast sektorist tõusnud juhid sillutavad teed tulevasele Eesti Kuningale, kes käib praegu kuskil lasteaias, meisterdas alles üleeile oma isale isadepäevakingituse, kui tal on õnne omada isa. Ja mina olen valmis kummardama ka vene rahvusest eesti kuninga ees, juhul, kui ei leidu eestlast, kes suudaks eestimaa liita.

Olgu need mõtted lootusekiireks deprekaamoses vaevlejatele, rõhututele, vaestele, võlglastele, pettuntele, haigetele, kurbadele ja hüljatutele, suured muutused on tulemas, veel parem, osale muutuses!

7 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Kuidas Sina osaled muutuses?

Juhan ütles ...

annan Sulle mõtlemisainet.

Anonüümne ütles ...

Ma ei usu sellesse, et rahva rõhumise alt vabastajaid enam olemas oleks. Isegi kui ta kannab kilekotist jopet ja ei oma materjaalseid ambitsioone, on pinged meie ühiskonnas paratamatud. Sest juhiks olemine muudab ka kõige tolerantsemad inimesed ühesugusteks "juhtideks". "Tõdede" paljusus sunnib olema subjektiivne, sest muidu ei toimu midagi. Ja subjektiivsus toob omakorda kaasa rahulolematuse. Lihtsalt heasüdamlikust/soovlikust "kilemehest" saab kas tankist või lüüakse ta peatselt minema. :)

Ja üldse, tegelikult ma tõepoolest ei mõtle ei ausamba ega risti teemal väga tihti, et mitte öelda peaaegu kunagi.

Juhan ütles ...

Teadsa, kas tuleviku juht käib kiledushi all, kannab kilekotijopet või müüb sedasama kilekotti matkaseljakoti pähe, ei oma erilist tähtsust. Kui minu käest küsida, kas enne saavutab NYSE indeks 2003 aasta taseme või kerkib esile uus põlvkond juhte, ma ei tea vastust, tõesti. Kuid lootus sureb viimasena, pinnas on soodne uute juhtide tulekuks, suured muutused on anyway kohal. Eks iga uue liidriga ole nagu ristisambaga, esialgu on effekt võimas, aga 250 kilosed klaasplokid ei saa gravitatsiooni eirata, nagu ei saa öelda, et uus ajastu ei ole alanud.

Juhan ütles ...

Sinu väga hästi argumenteeritud tulevikustsenaariumeid ei hakka ümber lükkama, las need jääda uue generatsiooni juhtide seedida. Soovitan Sul Suur-Järvamaa Kuningaks kandideerida, on ainest.

Hongmees ütles ...

Mul on nendest "Suur Järvamaa" mõttetustest juba üsna kopp ees. Kuhu iganes ei vaata, kõikjal vaatab vastu rumalus, diletantlikkus ja muidu tühjad pilgud/kolbad. Niinimetatud "tavainimestega" on palju lahedam suhelda.

Aga ma saan aru, et Sinu hääl oleks mul juba taskus!? :)

Juhan ütles ...

Just!