Mul on vahepeal olnud probleeme motoblokk NEVA MB-2 peal oleva SUBARU ROBIN EX21 mootoriga, põhiliselt oma lolluste pärast. Viimaks suutsin selle ikkagi õuka (aerosooleetri) abiga käima tõmmata, oi mis välke ja pauke siis summutist välja lõi. Motoblokk on tõhusaks ja ökonoomseks abimeheks talvisel lumelükkamisel väikestel distantsidel, novembrituisu ajal oli antud väikemehhanismist suur abi, kuigi lõpuks pidin ikkagi täissuuruses põkad kohale kutsuma. Ratsionaalne on väikese tuisu või lumesaju korral teelõigu preventatiivne puhastus, ehk paras lumepaksus antud jõuallika ja meetrilaiuse saha puhul on kuskil 5-15 cm. Ma olen proovinud erinevaid ratasliideseid, millega motoblokki kasutada, et ei peaks seal taga jooksma ning sobilik liides on trike-liides, ehk istud ühe ratta, a la tsikli peal, ees on kaks vedavat ratast ja kõige ees tera, aga antud lahendus, kui seal puudub tera tõstemehhanism, on ikkagi siledale teele ja õhukesele lumekihile. Ka on trikega manööverdamine raskendatud ja on vajalik kasutada näiteks kettidega autorattaid miniatuursete traktorirataste asemel:
Järgenvalt toon ära tabeli, millest oli huvitatud kohalik NEVA edasimüüja, viimati olid paraku Subaru motsi baasil traktorid out of stock, imho on tegu paremate pillidega, kui BriggsStrattoni või vene mootoriga isendid.
parimad rattad lumelükkamiseks, edetabel:
1. KÕRGED TEISE MULDAMISE RATTAD!!!
2. neva rummule monteeritud kettidega M3MA(mosse) rattad
3. topelt originaal rattad
4. ühekordsed originaal rattad
ei saa lund lükata:
madalad (õõnsad) raudrattad
Lumetuisu testivõitja, kõrge raudratas (ülal pildil) on tõsi küll ebaefektiivne õhukese lumega ja näiteks asfaldi peal, mida raudnagad tõenäoliselt kahjustavad, sügava lume puhul aga on nende pidamine parim. Avastasin eile veel ühe tõhusa lumelükkamisviisi, nimelt kahekordsed originaal kummirattad ja keskmine (aeglane rihm, 2. käik) käik - nii ei jää kumminagade vahele lumi tänu tsentrifugaaljõule kinni, lükkamine toimub hooga, ka väikese trenni saab kätte, saha taga joostes:
Sahaks kasutan eelpoolmainitud diileri poolt pakutud neva originaalvarustust, konkreetne isend on küll kuskil mujal venemaa nurgas kokku keevitatud, sellel olev kummiriba purunes juba esimesel lükkel, selle asendasin leitud suure lumesaha äramurdunud kummikaitsega, kärab kenasti. Selle aasta novembrituisust toibusin antud masinate abiga, tänu vallale:
22.12.08
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar