02.12.08

Palun tagasisidet ajaveebi kujunduse asjus

Kohe peale seda postitust lähen õue puid lõhkuma, allpool on toodud kirjavahetus, mis sundis mind Sinu käest, hea ajaveebi lugeja, küsima aru selle lehekülje kujunduses, loetavuses. Palun avalda oma arvamust vasakul pool küsitluses.

Sul on väga hea blogi aga mulle käib närvidele selle kujundus. :)
Vaatasin, et päis on juba väga stiilne, äkki saad valida mõne
sellise teema, mis postitusi visuaalselt haaratavamalt esitleks.
Ma lähen kohe närviliseks kui pean neid erineva suurusega pilte ja
erinevaid kirjapilte desifreerima.

Kui vajad seda kirjutist Dr. Hongilt oma järgmise postituse
analüüsi aluseks, lase käia. Aga pea meeles, see on kehva
sõnakasutusega väga heatahtlik kiri. :)


palun täpsusta (oletame, et päise kerid alla)
kas käivad pinda pildid vasakul (post. juures on ju pildid viimasel ajal kõik ühesuurused)
kas käivad pinda postituse all olevad eri väiksed kirjad?

Mulle meeldivad iseenesest sellised kujundused, mis ei sõltu ekraani laiusest. Noh, nagu näiteks minu enda oma või siis http://hongmees.wordpress.com/. Mõlemad muidugi WP omad aga ettekujutuse saab siiski. Või siis näiteks midagi sellist http://hundiulg.blogspot.com. Praegu sõltub piltide asukoht postituses ja ka vasakpoolses menüüribas sellest, millise suurusega keegi lehte vaatab. Muud eriti polegi. Ahjaa, mis Sa arvad mõttest peita see tohutu loetelu märksõnasid dropdown menüü alla (kas Blogger pakub seda?)

mul endal ka yks fikseeritud horis. sait:
http://kyladeselts.blogspot.com/
märksõnade peitmisele olen mõelnud,
ujuv kujundus on ikkagi maitseküsimus, mul on praegu 17", ei raatsi mingeid kitsaid triipe teha :)
yldiselt uue päisega ajab hulluks küll, eks ma vaatan ja eksperimenteerin, fiks. horis. ikkagi ei tee esialgu.
ilgelt äge on ju, kui on igasugu nänni, slaidishowsid ja huiareid vasakul ja paremal, nagu win vista (al. xp olen esimese asjana kellad-viled maha keerand)

arenguruumi muidugi on.

Arvan, et sellele külaseltsi lehel, võiks paremas menüüs olla teksti suurus väiksem. Praegu kipub see pigem lehte poolitama. Üldse võiks font väikem olla. :)

Soometsa blogis on päis just lahe, vidinaid võiks allpool maha keerata. Lugemisel need segavad.

Mul endal ka ekraani reso 1440x900 aga triip meeldib. Mitte see, et kõik näeb välja väike vaid seetõttu, et lugeda ja süveneda on lihtne.

5 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Vaatasin, et oled vastavateemalise polli üles seadnud. Andsin sinna ka oma hinnangu. Arva ära kuhu? :)

Lugejatele/hindajatele niipalju, et minu sõbralikud märkused Juhanile ei puuduta kuidagi Soometsa blogi sisulist poolt, samuti mitte blogi tervikuna. Pidasin silmas ainult kujundust! Minu jaoks jääb visuaalne haaratavus kehvaks ja hakkab postitusele keskendumist segama. Ja kui segab lugemist, jääb teinekord lugemata.

Minu seisukoht ei pretendeeri mingil juhul absoluutsele tõele!

Juhan ütles ...

Ma arvan, et raffas saab aru, et Sa mulle mingil juhul käru ei taha keerata. Olen tagasisidest huvitatud, "nii hea, et kuku pikali", vbl. oleks midagi muud selle asemel võind panna. Sul on vbl. võrreldes keskmise lugejaga hoopis kriitilisem meel, seepärast arvestan Sinu nõuandeid kindlasti kujunduse osas, enda omi aga rohkem. Tõde ilmselt ei ole olemas.

Anonüümne ütles ...

Ootan põnevusega uusi arenguid ajaveebi väljanägemises!

Andrus ütles ...

Tere ja jõudu!

Mul 3 mõtet blogi kujunduse osas:

I
Blogi avalehel olev kaardipilt on minu arvates vertikaalsuunas liiga lai, kuigi sisu poolest huvitav. Kuna põhi on kirju, siis on blogi pealkiri seetõttu raskesti loetav.

II
Ma ei tunne veel blogspot.com võimalusi, kuid hea oleks selline lahendus, kus vasakus servas olev menüü ja blogi sissekannete jaoks mõeldud ekraani osa oleks üksteisest sõltumatult üles-alla keritavad. See muudab navigeerimise pisut lihtsamaks.

III
Ajalehtede kujunduse reeglitest on teada, et kitsamat veergu on kergem lugeda. Seega võiks vabalt lisada blogile ka täiendava parempoolse freimi, kuhu saaks ümber tõsta osa praeguse vasakpoolse freimi sisu. Siis ei oleks see infoga üle koormatud, nagu üks eelmine kommenteerija mainis.

Juhan ütles ...

I - õige, 1500 pole mingi mõõt
II - seda vist ei saa teha bs.comis
II - no siis läheks vist täiesti hulluks kujundus kätte, aga mine tea, jällegi bs-is vist ei ole seda võimalust.
aitäh tagasiside eest.