19.01.09

Kuidas joonistada mõisasüda (kunstiteraapia)

Minu postitus vanade kaartide interpoleerimisest on olnud menukas - blog.tree esikohta pole mõtet mainidagi, nelja päeva jooksul 153 otsekülastust pluss lugemine koos teiste postitustega, mida ma kuidagi arvestada ei saa, kuna postitused ei käi salmiku moodi kokku, et nende eraldi avamisel arvet pidada.

Preedi mõisasüdant Koeru kihelkonnast Järvamaalt olen püüdnud mõtestada kaasaegset aerofotot ja 1703. aasta kaarti kokku segades, antud mõisast võib leida poole ajaveebi jagu infot Nahkanui lehelt. Olen Preedile mõelnud otse kaema minna, kuna mind huvitab lisaks teoreetilisele või talletatud infole ka vahetu kontakt paiga füüsisega, paraku pole jõudnud seda veel teha.

Meditatsiooniks sulgesin silmad, rahunesin maha, kujutasin enda ümber konkreetset füüsilist reaalsust, milles olin. Seda saab teha aeglaselt, lastes enda ümber tekkida ruumil, muul maailmal, detailide, pindade, kaupa. Kui tekkinud pilt oli staatiline, valmis, hakkasin mõtlema ennast ülespoole kulgevat, jättes kujustatud maailma allapoole, niiviisi järjest kõrgemale. Vaikselt tekkib ümbritsev maailm justkui aerofoto, mida järjest rohkem nägema hakkan. Kellel ei teki, laske ennast vabaks ja heitke eelarvamused, kui midagi ei mõtle, tekkib ümberringi õige maailm. Kui mõelda ennast valesse maailma, võib astraalkeha kuhugi teise reaalsusse minna ja on raskusi selle tagasitoomisega, ehk keha jääb ilma hingeta, hing jääb kuhugi maailma kummitama ja kinni. Niisiis, mediteerides, võib ennast kujutada ükskõik kuhu või misiganes aega. Mina reisisin Preedi mõisasüdamesse, ajas kuskil kolmsada aastat tagasi. Mida seal nägin, joonistasin ja maalisin vaikselt siia aega ja kohta tagasi tulles paberile, kasutades vildikaid ja vesivärve:

6 kommentaari:

Rainer ütles ...

Vapustavalt hea! Tõsiselt! Just selline stiil on mul olnud kogu aeg silme ees, kui olen mõelnud stiliseeritud Paide vanalinna kaardist jms-st. Kui Sa oleksid nõus sama asja Paidega tegema, siis ma hakkan hommepäev rahaasju ajama :))

Juhan ütles ...

Assa, kui kiire tagasiside, ma olen alles poole jalaga siin reaalsuses tagasi. Nüüd tekkiks plaan, et mediteeriks ennast otse rahaasjadesse, siis poleks vaja Paidega jännata :) Ise rääkisid viimati, et raha ei ole ega tule?

Rainer ütles ...

Kuule viimase aja arengud on kummaliselt lootustandvad olnud. Näib, et tulevad valimised mõjutavad neid nähtamatuid rahamasse aga kes teab, vist isegi midagi veel ... mingid ideed on hakanud kuidagi oma elu elama. No ma ei julge teiste nimel küll väga lubama hakata aga küsima hakkanud küll kohe.

Juhan ütles ...

Eelkõige kaamose ajal, olen nõus vahest pintslit liigutama, kui see kellelegi rõõmu peaks valmistama.

Hongmees ütles ...

Nüüd ma usun, et Sa kunstist lisaks teoretiseerimisele enamat tead! Väga vinge! Loodetavasti ei ole Sa vastu kui ma Su ajaveebi lugejaskonda suurendan ja pildi oma ajaveebi kah üles panen!? Teen seda vastust ära ootamata ja riskides kohtukutsega. Kindlasti räägime "põllult varastatud" soolaubade püti taga selle pildi õiguste omandamisest rikka Nahkanuia küla poolt.

Juhan ütles ...

tuli veel selline pakkumine:

Kasutan kindlamat infovahetuskanalit, maili.

Pilt on lahe ja "kaamose ajal" pakun Sulle kohe, pikemalt mõtlemata, see kaubaks teha. Lepin ainult originaaliga, koopiad võid sellest endale teha niipalju kui jagub. Mille vastu oled nõus selle vahetama?

ning minu vastus:

eks hakka sularaha kokku vedama või küla pealt põldoakaste, põllult varastatud ei sobi
ning korruta kogu see kraam Niga, sest mul on plaanis väike seeria sellest kohast, alusmudelit tegin tükk aega, see on veidi töörohkem, kui 1 ülemaaling.

Teisest küljest, ega peale Kalle Krooni ja NN mehe vist keegi neljas nende vastu huvi tunne, nii, et kannatust, töötan veidi teiste vaadete kallal.