06.05.09

Pärandkultuurist


Kogumik "Harjumaa pärandkultuurist" väidab olevat 92 objekti, mis Kõue vallas inventeeritud. Paraku ma ei leidnud netist nende täielikku nimekirja, pidin maaameti serverist endale spikri nendest väärtustest alla tõmbama. Paras jama ja duubeldamine toimub muinsuskaitse- ja pärandkultuuriobjektidega, mis kaardistada ja hallata eri ametkondadel (paras eelarve kärpekoht, või mis ;P ). Minu teada ei ole olemas kaardiserverit, mis need kaks kihti samaaegselt kuvada suudaks!, ehk ei ole ühtset andmebaasi. Pärandkultuuriobjektid peaksid olema omamoodi puhvrid - kandidaadid muinsuskaitse alla minevatele objektidele. Tegelikult on kolmas kategooria veel looduslikud vaatamisväärsused ja neljas pühapaigad, ma ei hakkagi unistama lähima 10 asta jooksul, et need kõik ühte baasi kokku saaks, kuigi sedalaadi keskpikkade arengusihtidega kava olen isegi näinud. Tulevikus peaks, ma loodan, saama volitatud isik või isegi inimene külavahelt sisestada uusi väärtuslikke objekte baasi, ametlikku, mitte goole earthi, et nende hävingut vältida, aga see selleks. Võibolla saab olema Kõue turismikaart see koht, kus kõik pärandkultuuriobjektid peal? Võibolla.

Kommentaare ei ole: