02.05.09

Presidendi kõne ja sõnum

Kuna ma ei saa hetkel tehniliste põhjuste tõttu pilte fotokast kätte, jääb põhjalikum kokkuvõte eilsest üritusest külade seltsi veebi hiljemaks. Ma ei viitsi ka hetkel vaadata, kas talgujuht on kandnud kohalikud mõttekäigud, lahendused, meieeesti hüperveebi. Paari päeva jooksul on mul vaja sinna laadida mõned videokokkuvõtted. Videotest rääkides, võrdleks eilset üritust presidendi kõne serveerimise proovi ja tõelisusega: plaaniks A oli eilseks laadida alla presidendi sõnavõtt ning seda koha peal streamida. Plaaniks B oli seda kuulata analoograadiost. Kõne link jõudis minu meilile üleeile õhtuks. Kusagil ftp serveris haigutas 1.9gb fail. Muidugi, väärikas esimene mees Eestis, ei hakka isegi väikest sissejuhatust alla mittekompressimata HDTVd tegema. Ma ei oleks seda faili ürituse alguseks mingi nipiga alla saanud, seega teatasin koheselt staapi, et pangu kähku mingi väiksem variant üles, enne kui meililistis pommirahe sadama hakkab. Umbes tunni pärast see ka juhtus - tohutu pahameelepuhang 1.9gb faili pärast. Minumeelest oli eilse ürituse sõsarkampaniaks "Ole kaasas", mille raames pakutakse säästuinternetti, säästuarvuteid, arvutikoolituse raames, ehk siis nagu teatakse, et pole väljaspool Rävalit vaid parkimisplats, pole ka lairibaühendust igal pool. Tulid ka säästu presidendi kõned - alates 200mb ja alternatiivsetes serverites. Eile läks käiku ikkagi analoograadio - veidi krabises, aga mehe hoogsast intonatsioonist ja optimistlikust hääletoonist oli aru saada, et räägib president. Erinevalt esimesest leedist, kelle mitu viimase aja säravat mõttekäiku on mul selgelt meeles, ei tule mulle meelde mitte ühtegi mõtet, mida ütles eile president, võimalikud põhjused:

1. vaid ultraHDTV formaadis presidendikõne jääb meelde
2. olin liiga ärevil, et midagi meelde jääks
3. presidendi kõne ei peagi meelde jääma
4. esimese leedi mõtted on palju olulisemad (võiks kandideerida järgmiseks presidendiks)

See oli väike sissejuhatus eilsesse üritusse, mis sujus väga hästi, seda aga, kuidas täpsemalt, kirjeldan järgmises postituses.

Vahepeal sain väikese kokkuvõtte tehtud Seltsi veebi.

1 kommentaar:

Juhan ütles ...

Tegelikult on see suht libapostitus, presidendi kõne jäi seetõttu segaseks, et suutsin Vikerraadio lainepikkuse leida vaid loetud minutid enne presidendi kõne lõppu, blog.tr.ee esikoht tuli selle postitusega skeptikute rõõmuks ikkagi.