27.07.09

18. septembril kell 18 tasub ajaloohuvilisel bronnida Kõue Rahva Majja tulekuks

Valdo Praust: tere

mina: tere

Valdo Praust: millal Sa soovid, et ma Soinukanrti rääkima tuleksin?

Sinu kanti st

mina: september?

Valdo Praust: kui lepime aegsasti kokku, siis pole mul enam ju taganemisteed ;)

Sinu otsustada

mul pikemaid (välis)reise plaanis pole

sept. esimene pühapäev Üksküla laadal Lätis

aga see max 3-päevane eemalolek

mina: mingi reede õhtu sept l6pp

Valdo Praust: reede õhtut on Sulle sobivaim?

mina: ilmselt saaks nii rohkem rahvast

elu on näidanud

Valdo Praust: 18. sept?

mina: teeme 18 sept kell 18

Valdo Praust: muidu juhtub nagu kevadel, et... ei lepi täpset päeva ja siis lükkub ja lükkub...

mina: ma tsekin lähiajal rahva majas ära kas on vaba

ilmselt on

suvel pole raffast jah

Valdo Praust: ok, annan aegsasti teada, kui realiseerub hädavariant, et ma siis ei saa

aga selle tõenäosus on ca 2%

ja see ei tule ka üleöö

98% ma saan

mina: umbes sama % et raffa majas mingi yritus juba on

Valdo Praust: et mul miski väliskomandeering, koolitus, seminar vms, kus PEAN olema või esinema

igasuguse väiksema jama saab liigutada ärsa

ära

muide...

vaata seda uut ilmunud Järvamaa mõisate raamatut

mina: pole veel saand

Valdo Praust: Anna kiriku juures oleva postijaama pilti

see on... paralleelne selle teega, mis läheb Peetri poolt kiriku eest vanale Ojatagusele

mitte praeguse suure maanteega

mina: ja jaa

Valdo Praust: kaudne tõestus sellele, et talitee üle Lintsi oli algne

nagu ma arvasin

mina: vaatan

Valdo Praust: usun, et Sa ei pahanda, kui see Ojataguse tee kaart ja jutt tuleb kolmandat korda

mina: käisin täna Kadja talitee algus allika talukoht hiiemägi üle raba järve talukoht põlliku kuimetsa

ojataguse on väga kõva asi

jõu ja energia koht

Valdo Praust: talukoht on eravalduses, ma ei ole seal kolanud

mina: on jah silt

Valdo Praust: ma aiman, kus mõis (oletatav kivilinnus) oli

mina: ?

ojataguse?

Valdo Praust: kunagi näitan Sulle kaardil

ma vahepeal tegin kaugemates kantides avastusi

mis otseselt Kose kihelkonda ei puuduta

aga kaudselt ikka

veel üks Tallinn-Rakvere ja Tallinn-tartu tee

oletatav

täiesti unustatud

jälle hulk kaudseid märke, ei enamat

ja... veel kaks taliteed

mina: Triigile kunagi ennem?

Valdo Praust: loodan

mina: auur kaevamine käib

suur

eriti midagi pole leitud

Valdo Praust: praegu, suvel?

mina: myyrijuppe maja ymber

näiteks

maja ümbrus lage

hea vaadata

ei pea kadu ootama

kaevandid nähtaval

Valdo Praust: oleks ma Väätsale kordki sealtkaudu tulnud

aga alati mujalt

mulle ei meeldi suur Tartu maantee

mina: ok, vaata, kui mitte eene siis s.18

Valdo Praust: seal võib surnuks sõita

OK, tulen korra üle Nabala, Tuhala, Kirivalla jne... :)

ja sealt edasi Väätsale üle Malevamäe

mina: yrita mulle kuidagi teatada, mul on telefon kadunud, kui tuled

Valdo Praust: ma reeglina käin üle Albu ja Lehtmetsa

sohh? niiet helistada ei saa?

mina: ojasoole yritab ka minna siis

skypeini mul pole jah

Valdo Praust: oot... Sul mobiil ikka toimib?

mina: ei tea hetkel, kus on, yritan mingi uue pilli evida, kui kuhugi tsilvil. sattun

Valdo Praust: vaatsiis

minul 555-55555 toimib jätkuvalt

mina: aga kirju loen hommik, õhtu vähemalt

ok. sellele saan skypida, kui mingi eelkokkulepe kirja teel on

Valdo Praust: kaua Sa ette teada tahad?

minu elu on olnud suviti üsna ettearvamatu

mina: mul ka

eks võib proovida päev enne

ehk saab asjad klappima

Valdo Praust: töö ei ole kella järgi ja päev-kaks olen teadnud millal pean olema ja millal ei

mina: mul sama

Valdo Praust: jaanipäeva paiku olid lehtsa mõisa omanike järeltulijad siin


mina: kui mind kätte ei saa mõisa ymber on ikkagi vaadata

Valdo Praust: kanadast

mina: needsamad kaevandid

Valdo Praust: lehtsel on arvatavalt keskaegne alus

rusuhunnikus vedeles suuremõõtmeline tellis

mina: sattusin juuni keskel isegi sinna

Valdo Praust: Bernhard ronis keldrissegi ;)

ütlesin et ära mine :)

mina: torn on ilus

Valdo Praust: ca 10 kivi on võlvist alla tulnud

sinna alla me igaks juhuks ei läinud

seal ta mind kuulas et ära mine :)

tal oli mitmeid pilte... perekonnaarhiivist

mina: röal on ka parki korrastatud

maja näha kenasti prääma poole

Valdo Praust: röa taga ei ole ma nüüd käinud

talvel talitee trassi viimati

korraga kõike ei jõua

Valdo Praust: aga jah... see Anna postijaama orientatsioon oli leid

mina: yxkord juba tahtsin vaadata, järvamaa rmtkogus veel ei olnd

Valdo Praust: mind hakkab järjest enam huvitama, millal siis postmaantee Koselt mööda ja üle Posti ja Sillaotsa tehti?

ja miks?

1690ndatel ei olnud Kose-Ristil ühtki kõrtsi

ometi olid nad teeristides juba siis

Valdo Praust: muide, ma arvan, et varakeskaegne Tartu tee läks üle Albu ja Järva-Madise

mina: võimalik

järvamadise lähedal on

mina: ok. kuulmiseni!

Valdo Praust: ole tubli

ja plaanime 18. sept siis

mina: juba KKS kalendris kirjas!

Valdo Praust: annan aegsasti teada, kui ei saa, aga loodetavalt seda ei juhtu

mina: ok

Valdo Praust: mul on mälus

1 kommentaar:

Valdo Praust ütles ...

Hehh. 555-55555 nüüd minu telefoninumber ikka küll ei ole, 514 3262 hoopiski :)

Minu number muide täiesti avalik, mõisaportaalist www.mois.ee kontaktide alt üsna kergelt leitav.

Ja helistada päevasel ajal võib mulle julgelt asjalikel teemadel ka helistada. Ma ei usu, et kordub juhtum, kus ühed Austraalias elavad Balti aadlike järeltulijad mulle mõisaportaali sirvimise järel Eesti aja järgi kell 4 hommikul helistasid ;)