09.07.09

Laastumasina täielikud joonised, masin ise ostakohe 10K



Kuna olin komplekteerinud masina talvel, jää peale, väändus terve süsteem peale lume sulamist paigast ära, me räägime siin veast 1-2 cm 5m peale, lisaks on mul vaja masin teise kohta viia, homme on plaanis väiksed laastutalgud. Kes tahab endale tõenäoliselt moodsamat kodumaist rahvapärase ehituskunsti abivahendit, selle kasuks olen nõus komplektist loobima 10K eest, korraldan selle asemel homme siis täpsema laastumasina ehitustalgud. Misiganes laastumasina ostu puhul, mille hind kasutatuna on kuskil 15-20K, tuleb arvesse võtta üsna ränka aretamist süsteemi peenseadistamisel, seda ka antud isendi puhul. Suhvel 5mm ferrumplaatidega, annab lasta kuni 150mm laiust laastu. Teraks tööstusliku puiduhakkuri oma, 15 kraadile teritatud, pill on ilma mootorita, veetava rihmaratta asemel on agrotehniline liides 30mm võllile, 10mm poldiga fikseeritud, sobiv kiirus vastavalt 0.5-2 pööret sekundis. Hooratas on balanseeritud lisaraskustega, kogu kupatus istub kahe paku otsas. Ekstsentrik 30mm sepis, ferrum, laagripuksidega. Kokku on 12 detaili pluss mõned kinnitusdetailid. Hetke hind 10K võrdub kusagil 60 ruutmeetri katuse hinnaga, traditsioonilise masina ressurss on praktiliselt lõpmatu, detailide vahetades, teraga kannatab oskuslikult teritades võibolla 6000 ruutu lasta. Kui asja üles ja paika saan, on hind ka kohe dual.





3 kommentaari:

Anonüümne ütles ...
Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.
Juhan ütles ...

tuli selline tagaside:

pakuks huvi laastumasin, et kas teed veel neid? või saaks sinukaudu rohkem infot masina ehitamiseks..kellegile konkurendiks ei hakkaks :)sooviks sinu maili aadressi..blogist ma ei leind, võibolla viletsasti otsisin
minu oma on *****@hot.ee
kaido

ning minu vastus:

Ühe, antud masina, olen komplekteerinud jah, rohkem inffi ehitusdetailide kohta ei oma, kui siin välja käidud. Konkurente ei karda, mida rohkem masinaid, seda rohkem ilusaid katuseid. Kui huvi suurem on, võib laastutalgutest osa võtta, mis reedel ära jäid, kuna laastutüüp jõudis õhtuks kohale. Võtan peatselt ka privas ühendust.

Himre ütles ...

Tere. Kas masin ka mõne laastu juba valmis voolind?