23.07.09

Taganurgas

Ületasin täna rattaga maakonnapiire kuus korda, sellest reisist kunagi hiljem, et ei läheks hiigelpostituseks, jagan hoopis lugejaga ühe tänase emotsiooni külaliikumise teemadel. Niisiis sattusin taganurga muuseumisse. Mind võttis vastu mees, kes nimetas ennast peretütre meheks. Kui ütlesin talle oma nime, naeris ta suure lõuatäie, hiljem naeris veel mõned korrad. Nimelt olen ma taganurgas väga kuulus, sest vallalehes olevat ma pannud mängleva kergusega paika ühe väga kiusliku tüübi. Taganurgas netti ei ole, muud minu suured teod ei ole seal teada.

Järgnevalt rääkisin taganurga perenaisega, enam-vähem dialoog:

J: Mul on teoksil selline Kõue valla kaart, värvilisena on tähistatud ärganud külad, erinevate värvidega külaseltsid, paljudes külades on külavanemad:


T: Taganurgat siin ei olegi...

J: On küll, paraku on see küla valge ehk must auk, kas olete mõelnud näiteks Kõue Külade Seltsi liikmeks astuda, külavanema valida ning küla äratada st. ühist asja ajama hakata?

T: Mida? Millejaoks see kõik, meil ei ole siin inimesigi, mõned elanikud vaid, kaks uut pere, las nemad teevad. Meil see Vello ajas siin asja, las tema teeb. Millejaoks see üldse, me saame siin ilusti hakkama, kas me peaksime seda tegema sellepärast, et Ardus peol käia?

J: Te peaksite seda tegema enda, st. küla pärast, et ei peaks Ardus peol käima, et saaksite ise teha, mida soovite. MTÜga saate taotleda raha, näiteks oma muuseumi jaoks.

T: Kas see võetakse siis minu pinsist maha? Teate, ma olen vana inimene, see asi ei huvita mind, minge Vello juurde ja rääkige temaga.

J: Ma ei lähe Vello juurde, see ei ole üldse minu asi, kuidas te oma küla asja ajate, ma ainult dokumenteerin, ei ole misjonär, head aega ning tulge 22. augustil Kõue valla külade päevale Kõue külla kell 16.00

T: No mida me seal küll teeme?

J: Ene Ergma on kutsutud, jne.

T: No siis oleme kohal

See ei olnud minu jaoks peaga mööda seina jooksmine, sest ma ei taotlenud midagi, aga see segu oma vanuse taha pugemisest, ignorantsusest, tuha pähe raputamisest, ükskõiksusest ja ülbusest on nii tüüpiline... Kui Ene Ergma liigutab siis alles sobib ennast liigutada, no ma ei või.

5 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Taganurga on Saarnakõrve nimi rahvasuus või?

Juhan ütles ...

Taganurga=Taganurk, fiktiivne kolgas, idee siit:

http://orrisaar.blogspot.com/2009/07/taganurk-vaikus-ja-pilved.html

Hongmees ütles ...

Väga mõnus postitus! :)

MART ütles ...

No tõesti, mis sa ehmatad ja hullutad vanainimest ;)

Arrogantne versus ignorantne..

Juhan ütles ...

Tõesti, solvasin kogemata teda, aga soovisin tubli pioneerina vaid head.