05.11.09

Rein-Aksel Orase albumist I - Kirna, Mäo, Norra

Sattusin täna koduloouurija Rein-Aksel Orase juurde. Ta on kirja pannud oma lapsepõlve kolimistest Järvamaa ja Triigi valla erinevate kohtade vahel allakirjutaja publitseeritud koduloo-külaloovihikus "Kõue" - mida ma aga ei teadnud, et mehel on korralik fotomaterjal paljudest kohtadest, kus ta elanud on. Sündinud on ta Vodja mõisa viinavabriku teenijatemajas, sünnikodust aga ühes järgmises postituses, praegu vaatame fotosid Kirnast - kabeli ülesvõtet ma ei ole veel kohanud, juhul, kui keegi tahab seda taastada:



Sama seest:



Väga ilus raudteejaam, kas seal praegu vundamentki on, ma ei tea:



Raudteejaam-kodu interjöör:



Vaade suslast:



Kirna mõisakool, kus ta ema olevat kooliteenija olnud, enne Kirna aega:



Algklassid asusid Mäol hiljem eraldi hoones, veel mõni aasta tagasi seisis see koolimaja püsti, praegu saab sealt A95, A98, miks mitte ka tikke või kabanossi:



Mäol elasid nad veel Tammiku talus:



Siin on kaader seitsmekümnendatest, ühelt koduloouurijate ringreisilt. Kas 30 aastat vana foto võib olla väärtuslik? Muidugi, vaevalt ei betoonmõis Norras midagi vaatamisväärset on paarisaja lähema aasta jooksul - nii petlik võib olla vorm, ka inimene võib välja näha OK, tegelikut on aga zombie (Norra mõis on nüüdseks vastavalt betoontopis):

6 kommentaari:

MART ütles ...

Huvitav millise fototehnikaga
her. Oras neid hetki on püüdnud ?

Hongmees ütles ...

Kas need fotod on Aksel Orava albumist? Kas selles albumis oli veel fotosid Koeru kandist? Kas seda Norra mõisa fotot saab avaldada vanadpildid.net keskkonnas?

Juhan ütles ...

igasugu hea tehnikaga on klõpsu tehtud, tema on vist alla poolte fotode autor.

V.A. Hongmees Aksel Orav - ma olen kindel, et Rein-Aksel Oras lubab seda Norra vaadet kasutada vanadpildidnetis, viitega tema albumile. Koeru kandist võis olla mõni looduse omnibussi või koduloouurijate seltsi ringreisi foto lisaks, alates 70s, vaevalt, et midagi väga põnevat juurde.

Hongmees ütles ...

Sellisel juhul võiksid mulle mailile saata Norra mõisa vaate kus pikem külg olemks min 800 px. On see võimalik?

Kadri R ütles ...

Oi, aga see Rein Roos on vist minu isa ju. :D Ma pole sellist pilti temast veel näinudki. Peaks onu Reinult küsima ... et mis ja kes ja kus.

Suur tänu piltide ülesriputajale! :)

Unknown ütles ...

teadmiseks ,Olen ise Kirna lähedalt ja see ümbrus vägagi tuttav.Jaamahoone lammutati kuskil 1997 aasta maha,kabeli seinad ja esimesed sambad veel püsti.Kabeli juurest peaks ka käik minema veel mõisa,kuid ise pole näinud!