19.01.09

teeme ära 2009, 3 päeva osalus ja loobumine

Humoorika artikli pärast Kõue Kuulutajas panen maha oma nüüdseks kolm päeva kantud rolli kampaanias "Teeme ära 2009 Minu Eesti", kus nõustusin olema Kõue Valla koordinaator, põhjuseks kampaania meediaplaan, milles oleks pidanud kasutama Kõue Kuulutajat 2,3,4,5,6/2009, ehk kuna järgmises numbris on mul vaja paaril leheküljel Viivi Laanetile oponeerida külaelanike sh. minu võimaliku oavarguse teemal, ei saa ma samas kanalis olla tõsiseltvõetav 3. sektori eestvedaja.

Avaldan siinkohal oma praeguseks koostatud strateegia, ehk keegi viitsib minu rolli üle võtta või saab sellest mõtteid.

Teeme Ära 2009 on 3. sektorit elavdav ettevõtmine, mis korraldab üle Eesti mõttetelgud, mis fikseeritakse videovormis ning mida hiljem uurivad sotsiaalteadlased ning mis on ideedepangana hiljem kõikidele kättesaadavad. Teemad, mida juturingides puudutatakse, võivad olla kohalikud probleemid, üldisemad, põnevad kitsaskohad, et kutsuda kokku inimesi väljastpoolt valda. Enamus Tallinna inimesi ilmselt võtab suuna 1. mail kuhugi maakohta mõttetalgule ning valib osalemiskoha seal välja pakutud teemade järgi. Seega - mida intrigeerivamad teemad, seda suurem külastus, reklaam Vallale.

Mulle pakuti alguses Harjumaa Koordinaatori kohta, kuid olin nõus olema vaid Kõue Valla esindaja. Plaan oli kokku ajada võimalikult palju mõttekodasid, et näida suure ja kolmandas sektoris võimsa vallana (mitte ainult näida). Kampaania eesmärgid Kõue Valla jaoks minu eelistustel:

1. Reklaam Vallale - oleks välja toonud unikaalse asukoha Harjumaal (metsad, järved, eestimaa Shveits), kolmanda sektori tugeva rolli, oleks vastu võtnud, mahutanud palju turiste-mõtlejaid.
2. Kampaania korras oleks urgudest välja meelitanud ka need, kes sealt muidu pole veel väljunud.
3. Mõttetalgute abil oleks saanud ehk palju ära teha, lahendusi.
4. Nõrgaks pooleks pean massipsühoosil (100 000 osalejat) tekkinud kergekäelisi lubadusi.

5. Kampaania sponsorite abil (Elion, Emt, Skype, delfi veel paljud suurfirmad) oleks saanud kasvõi ajutise internetiühenduse kodadesse, kus see puudub.


Meediaplaan:

Valla leht: Veebruar - Juuni kampaaniast üldisemalt, kodade tutvustused, kojavanemate ootused, kokkuvõtted
Lisaks oleks avaldanud vähemalt kaks artiklit Harjumaa lehtedes ja võibolla ka üleriigilistes
Digitaalmeedias oleks teinud eraldi ajaveebi, mis oleks "müünud" Kõue Valda, videod talgutest oleks jäänud netti.

Nagu ma ütlesin, oli mul plaanis pakkuda välja võimalikult paljudele 3. sektori eestvedajatele kojavanema kohta, mis tähendab, et 1. mail oleks nad omanud võtit kotta, kus toimuvad mõttetalgud. Mõttetalgu juhatab kaks inimest: kojavanem, kes tunneb kohalikke, talle sekundeerib mõni tipp- või personalijuht, enamasti Tallinnast, enamasti sponsoreerivast firmast.

Minu poolt pakutud kojad oleksid olnud:

Kõue Rahva Maja, kojavanem Arno

Habaja Fresko, kusjuures ühes kohas võib pidada mõttetaglu ka mitu gruppi, siin oleks olnud see võimalus

1. Juht: Riina
2. Juht: Monika
3. Juht: Viivi

Ardu kool, kojavanem Tiiu, võibolla ka noorte ja pensionäride ring eraldi

Selles kojaks võiks üheks teemaks olla Tartu mnt. läbimurre, kas kõik vastused on ehituseks olemas?

Harmi Kool, kojavanem Sirje

Üheks teemaks kindlasti väikekoolide sulgemine

Kiruvere laager, kojavanem Katti

See oleks olnud puhas reklaamikoda, muinasaegsed inimesed telkide ja lõkke ees, videokonverentsi pidamas, ma arvan, see vaade oleks võinud saada rahvusvahelisse pressi.

Kõue Vald, Kojavanem Andres

Siinkohal oleks võinud Vald näidata oma suhtumist 3. sektorisse ja korraldada samal päeval lahtiste uste päeva, ehk rahvas oleks saanud vahetu kontakti võimuga, oleks toimunud avalik juturing.

Rõõsa metskonnahoone, kojavanem Harri

Paunküla keskus


Ühesõnaga, see kõik on veel teostatav, kui keegi võtab enda peale Valla koordinaatori rolli, mille ma maha panin. Juhul, kui keegi Vallast ei hakka kohalikuks koordinaatoriks, tuleb minna võimaliku Harjumaa koordinaatori(te) alluvusse, kust ei pruugi vajalikku tehnilist/aja/aju ressurssi jätkuda, kui kedagi see kampaania üldse peaks huvitama.


Saatsin sellise kirja kõikidele potentsiaalsetele kojavanematele ja valda, olen juba saanud mitu julgustavat kirja, kus mind ikkagi selles rollis näha tahetakse, avaldatakse toetust. Nendele kirjadele ma ei vasta, kuna olen otsuse teinud ning sellest ka oma agenti teavitanud. Sel aastal kujundan Kõue Valda reklaamivat brozhüüri, mis on saanud KOP projektist raha, antud juhul, kui Valla leht on minu kohta kriitika hulgas ka mingit jura avaldanud, ei saa ma võtta lisaks enda kanda Valla arendus- ja reklaamitegevust, ma ei tunne ennast kohustatuna ning ei hakka midagi "hambad ristis" tegema. Minu paksu naha kasvatamine negatiivse tagasiside ja muu jura minule omistamise asjus toimub nüüd kerge kõrvaletõmbumisena Valla vabatahtlikul arendusel antud ürituse raames. Eks 1. mail on võimalus olla kojavanemaks Kõuel, teda toetada või võtta rännak ette kotta, kus mõni mulle südamelähedane teema. Valla lehte, kuhu hea tahte avaldusena tegin jahti ja põllumajandust puudutava loo ning millele ilmus järjest kahes numbris vihast tagasisidet, kusjuures teisel korral omistati minu tekstiks ka kellegi teise jama, ma kirjutan vastuse vihasele pensionärile, kuid midagi lisaks avaldada ei plaani, kuna varitseb oht, et see tehakse kõige rämedamal kombel pulbriks üle kahe lehe, minnes isegi isiklikuks, ning seda kõike avaldatakse maksumaksja raha eest. Kõue Rahva Maja on juba läinud isemajandamisele, olen oma taskust plekkinud ehitusvõlga, mida kunagi garanteeris Vald, kuid loobus sellest. On käes Kõue Valla tõehetk - kas miski õigustab nii väikest valda? Mina olude sunnil teen seda vaid käsilolevate projektide raames, lisakohtustest praegu loobun.

6 kommentaari:

Monika ütles ...
Autor on selle kommentaari eemaldanud.
Juhan ütles ...

Ma ei osanud seda ette kujutada, et kaks numbrit järjest paska kaela saab. Esimene kord oli isegi naljakas, teine kord, kui minust tehti klassikaline patuoinas, omistades mulle ka kellegi teise jama jutt, paneb lihtsalt mõtlema, keskenduma olulisele, mitte välisele jamale ja ideaalidele, kui oled totaalselt kaitsetu ka oma Valla lehe ees. Sähh sulle suur PR projekt siis. Siit ka moraal: avaldada vaid enda kontrolli all olevas kanalis!

Anonüümne ütles ...

Eks iga inimene teeb ju oma otsused ise. Aga kui Sinus peaks veel kasvõi õige pisikenegi raas olema alles soovi alustatuga jätkata, siis avaldan igatahes suurt-suurt lootust, et Sa ümber mõtled.
Kõue Kuulutajas ilmuvad ebapädevad lahmimised ei tohiks tugevat meest ju jalust maha niita. Kes teeb, sellel juhtub.
Tean jah, et Sa sellistele kirjadele ei vasta, aga ikkagi. Äkki mõtled veel? Edumeelsem osa Kõue valla elanikkonnast paistab sind ju toetavat!
Ma ei tea, mida mõtleb Kõue Kuulutaja toimetus, kui selline instants üldse eksisteerib, aga ajakirjanikuna võin öelda, et selliste lugude avaldamine on vastuolus kõigi teadaolevate (eetika)reeglite, seaduste ja normidega.
Piinlik on! :(

Juhan ütles ...

Kadri sõnab "ebapädevad lahmimised ei tohiks tugevat meest ju jalust maha niita", vallavanem ütleb "Tõsiseltvõetav ongi just see mees, kes suudab end ka kriitikatulvas kaitsta".

Ükskord kinkis Vallavanem mulle Triigi mõisas tassi, millest soovitas suu vett täis võtta, et poliitilises olukorras vajalikul hetkel suu kinni hoida. Seda võtet olengi mõned korrad kasutanud, mõned asjad ütlemata jätnud. Vale rääkimine aga ei ole sama kerge, kui vaikimine ning ma ütlen päris ausalt, et ma ei olnud võimeline seda projekti enam vedama, ma ei saa hakkama, kui ma ei usu sellesse. Ma pean antud tsitaatide kohta kahjuks ikkagi ütlema, et ma ei ole "tugev" ning "tõsiseltvõetav", see on minu esimene pasalaviini kogemus. Ma sain selgest taevast ikka päris kõva obaduse, millest annab toibuda, tõesti. Võibolla ma arvasin, et olen tugev ja tõsiseltvõetav, sel juhul, ilma Laaneti artikliteta ja vallalehe bläkita oleks saanud näiteks kampaania käigus veel suurema obaduse, näiteks ma ei julge enam midagi vallalehes üldse avaldada, võibolla ainult sõjajärgse näljahäda kirjeldusi. Ma ei ole enam sama mees, kes enne artikli lugemist. Shokk muutis minu väärtushinnganguid, tegutsemisharjumuisi hoobilt, tõi maa peale, kelle kuradi asja ma ikkagi ajan?

Üldiselt oleks mul hoopis parem meel, kui mu süütundeid ei püütaks kraapida lootustega, mis seisnesid ju ainult visioonis ja leheküljes strateegias, üldsegi ei meeldi mulle olla märter. Paraku andestab ainult jumal, minu elu on muutunud ning ma ei pea kellelegi oma "tugevust" ja "tõsiseltvõetavust" tõestama.'

"Tugevust" ja "tõsiseltvõetavust" võiksid aga näidata teised valla inimesed, ma ei ole saanud tagasisidet, et see on hea strateegia ja me teeme selle ära!
Ainult tee, tee.
Ma ei ole mingi imemees, et poolsurnuna päästan pool maailma, ma sain tappa ning lakun nüüd mõni aeg haavu, tegelen asjadega, mis mulle tähtsad, et saada terveks, tugevamaks ja tõsiseltvõetavamaks, seniks ootan põnevaid lehendusi kodadele, teemadele, üritusele. Juhaul, kui see ilma minuta välja ei tule, poleks mul ju mõtet üldse rabeleda - kelle jaoks?

Juhan ütles ...

Teeme ära üldkoordinaatori tagasiside:

Hirmus kahju. Aga 1. mail kaasa mõtlema ikka, eks ! Kõue vallas on aga vist kohalik elu käima läinud, ehk jagub kellelgi aega ja energiat, Monika Mikivergi ütles, et võiks vallatasandil kaasa lüüa.

Hästi nukker, et mujalgi tuleb vastukaja (mitte küll massiliselt aga siiski), et kohalike ja isiklike vastuolude tõttu on head algatused vette vedama läinud.

Kui teised maakonnad on päris hästi kaasa tulnud, ongi Harjumaale natuke nagu ükskõiksust või suhtumist: ah mis... Aga ega ma ei jäta, otsin need tublid kohalikud ikka üles:)

Jõudu edaspidiseks

Anonüümne ütles ...

Mnjah...
Hetkel kõlab võibolla natuke mõttetu lohutusena - aga kõik, mis ei tapa, teeb tugevaks. Päriselt ka! Jääb siis ainult loota, et sääraseid lugusid rohkem ei juhtuks ei Sinu ega kellegi teisega.
Rääkides tegusatest inimestest. Või vastates küsimusele - kelle kuradi asja sa ikkagi ajad. Nätaki - ma kuulsin küll, kuidas kivi praegu mu oma kapsaaeda lendas.
Tõepoolest, mis seal salata, võiks küll veidi rohkem initsiatiivi ja huvi üles näidata.
Kahjuks endal isiklikus elus praegu ülikiired ajad, aga katsun ennast tulevikus siis rohkem käsile võtta.
Katsuge teised ka! :)