03.02.09

Veel kaks Paide keskväljaku ajaloolist vaadet


Käin välja veel kaks võimast shedöövrit: Paide turuplats enne põhjasõda, hoonete paigutus ja kuju on seekord Villu Kadakase nõuannete järgi, kirik, selline pritsu kuuri tüüpi, hakkas mulle meeldima. Siin jääb muidugi kiriku tegelik kuju igeveseks saladuseks, vaieldav on ka hoonete struktuur, materjal, katusekate, seega on tegu ühe julma hüpoteesiga.

Barokne Paide tuli niivõrd õrn akvarell, et iga järgnev pintslitõmme võiks põrmustada juba valmis kujutise, kuigi nii mõndagi maali olen peale siin avaldamist veel täiendanud.


Antud tööd ja muud minu koduloouuringutes leiduvad Paidet puudutavad materjalid käin välja reedel Vanalinna konverentsil, muidugimõista Paide raekojas. Eks siis näis, kas barokne ja rootsiaegne linnavaade on niivõrd igapäevane nähtus, ei ajab haigutama, ma ei imestaks, kui antud tööd on kitsa nishimeeste rida. Kartuses, et Paide turuplatsi akvarellmaalid kaovad sama kiiresti, kui Preedi mõisa analoogid, on mul käsil väiketiraaziline trükis ajalooliste vaadete visualiseerimisest - kindel tuleviku rariteet. Ning lõppu üks molbert, mille ma pidin kokku klopsima, kuna raekojas puuduvad peale äsjast remonti siinid lae all, kuhu töid riputada.

1 kommentaar:

Rainer ütles ...

Nonii, see rootsiaegne Paide inspireerib nüüd küll Negelini II osa ära tegema! Ja teretulemast konverentsile võimalikult kogu kraamiga!