22.03.09

Kiri Harju Maavalitsuselt

Antud kohast potsatas minu postkasti kiri, õigemini oli see koos Kõue Kuulutajaga jõudnud sinna paar päeva varem, ma polnud lihtsalt postkasti vaadanud. Kiri oli adresseeritud nimeliselt mulle, kuid kandis Tihase talu aadressi Kõue külas, ehk Kõue Rahva Majal ei ole ametlikku aadressi. Sellegi poolest saab mind kirja teel kätte, kui kirjutada lisaks minu nimele märksõnad Kõue Vald/Triigi, Rahva Maja saab kätte, kui kirjutada ümbrikule Kõue Vald, Kõue Rahva Maja. Kiri ise on selline, õigemini kutse:

Ma arvasin automaatselt, et saan rubriigi "Kõue Sahinad" avamise eest suure medali, honorari, koti kommi ja käepigistuse, siis aga hakkas selginema, miks kiri mulle oli saadetud. Olin esitanud ühes kategoorias kandidaadi aasta tegijaks. Võibolla kutsutakse kõik esitajad üritusele, võibolla on see märk Harju Maavalitsuse tulevast tunnustusest Kõue kanti. Mine tea, püsige pikal lainel, neljapäeva õhtul saab asi selgust!

Mul õnnestus antud loole saada kommentaar Kõue Kuulutaja Peatoimetajalt:

Ma ei või, mida tuusamist seal Kõue kandis - omal ajal kutsuti selliste kirjadega inimesi vaksalisse, kus pandi neile suhu püssitoru ja kamandati rongile, mis viis nad teadagi kuhu! Oma erudeerituses oskan öelda, et Sakus on raudteejaam ning sealt pääseb otse Kloogale, kus ajatakse ahju juba hagu, kergeusklike ootuses. Omal ajal sai ikka tunnustatud ustavaid partisõdureid, vahel ka lihttöölisi, mitte kunagi mingeid küla kehkenpükse, kes mingit hägust küla asja ajavad. Ma tean, mis te teete seal ülla märgi all - kühveldate omale inimeste kopikaid taskusse, kutsute mingile üritusele ja kasseerite selle eest rahhvi - ühesõnaga vargus! Mul tuleb alati pisar silma, kui ma näen Kõue Rahva Maja, miks te selle sinna küll rajasite - enne oli seal niivõrd romantiline vare, kus kunagi velskripunkt asus. Käisin seal omale piiritust pangega toomas, sest midagi muud juua ei olnud - rasked ajad olid, uhh! Nüüd pean aga minema, loen viimast Kõue Kuulutajat kahesajandat korda, olen juba leidnud kaks kirjaviga, kuid ka palju mõtteid, mille kraesse kinni hakata ning nende kirjutajaid tümitada järgmises lehes - kõiksugu tühikargajad ja mõttehiiglased ajavad mul ihukarvad püsti, üleüldse ootaks Kõue Kuulutajalt rohkem ametlikke protokolle, ülejäänud ärapanemise rubriiki ma laiendan, oodake te varganäod ainult, et midagi uuenduslikku sealt nähe tahate - leht on minu ainuvõimu all ning selliseks ta jääb!

3 kommentaari:

Rainer ütles ...

Külaelu on vahel vist selline vahva jah. Mu vanaema aegajalt räägib ikka, kuidas noorena pidudel käidi ja kuidas need alati korraliku kaklusega lõppesid. Vanaisa seisnud hambad irevil laua peale, vehkinud rusikaga silmad põlevad peas ja mehi langenud nagu loogu.

Juhan ütles ...

Just nii need asjad käivad jah, kuniks kõik on maha rahunenud :)

Anonüümne ütles ...

Igatahes rubriigi Kõue sahinad logo on geniaalne.

Liivimaa rändur