06.01.10

Turism, kuidas seda teha?

Eile Järvamaal pidin vastama küsimusele "mis on kujundus?" Pakkusin antud seltskonnale välja, et kujundus on mingi pildi ja exceli tabeli kokkuviimine. Olin Paide Nelja Kuninga Hotellis Järva Arengu Partnerite turismigrupi töökoosolekul. Neljast kunnist, kes konverentsisaalis plaani pidasid, olid teised peale minu projektijuhid, ehk konkreetse determineeritud mõtlemisega kahe jalaga maas seisvad inimesed ning kamba peale on kokku lepitud, et Järvamaa-Kõue turismi saaks müüa konkreetsete turismipakettidega. Seda, et pakett pole mingi objekt vaid toode, on samuti kokku lepitud. See aga, et kujundus ehk laiemalt disasin on vajalik toote (turismipaketi) loomiseks ja müümiseks, võis olla teistele midagi uut. Või mine tea. Algne mõte tulla kaheksa Järvamaa-Kõue paketiga välja Tourestil lükkub edasi juunikuusse, kuhugi kahtlase nimega Järvamaa üritusele.

Aga vaatame lähemalt, mis asi on kujundus. Võtsin hotellist kaasa jaosvara, valikuliselt:



Eesti Hotellid. Kuningliku sümboolikaga kujundus, vaeva nähtud spets läikevärvidega. Avame. Kus on Järvamaa hotellid?



Harjumaa hotellidest on esindatud kaks: Saltzburg ja Vihterpalu.



Puhka Eestis - Kõue vallast pole siin ühtegi objekti, ilmselt pole turism seni olnud Kõue valla prioriteet. Sama arvab ka IDA-HARJUMAA TURISMIOBJEKTIDE VÄLJAARENDAMISE KAVA, milles hinnati madalaks Kõue piirkondlike turismiobjektide süsteemi puudumist. Kuidas on Kõue valla prioriteetidega lood praegu?





Puhkus Eestis - analoogne toode, Kõue jälle tühi koht, Järvamaa esindatud üle lehe.





Järvamaa oma toode - Eesti südamaa. Ilus foto ja muster kaanel, samas kasutatud Comic sans shrifti - ilmselt disainerite hulluks ajamiseks. Keskel olev kaart kui märklaud, tabatud peamiselt Paidet, veidike ka Türi.





Järvamaa karst ja allikad - ilus ja informatiivne vihik iseloomuliku loodusnähtuse müümiseks atraktsioonina, niisama ilus asi loodushuvilisele.


Eivere mõisa ja Tammsaare voldikud.



Eivere pakub ennast välja, kui Eesti keskkohta. Väga hea lahendus, parem, kui piiluv Tammsaar.



Estonian Handbook 2010 - väga diip toode, giidile ja tõsihuvilisele.

5 kommentaari:

MART ütles ...

Küsin sama juhmilt 4JAPI kunni käest, kes Paides maharaiutud peadega kunnide hotellis kohtusid, et mis on turism ja kellele see mõeldud on ?

Noorteklubi ütles ...

Sa oled võtnud turismi täitsa enda kohustuseks ma vaatan ja see on suurepärane. Eks saada Kultuuri,-spordi-ja haridus komisjoni esimehele kiri. See on selle valdkonna teema. Ehk saate midagi koos korda saata.
Selle komisjoni teema on turismi arendus Kõue vallas.

JS ütles ...

Mardile - mis on turism, ei oska täpsemalt öelda, kuna pole selle valdkonnaga enne kokku puutunud. JAPi strateegias on aga turisti defineeritud, kui mingi tüüp, kes ÖÖBIB KOHA PEAL. Kellele see mõeldud on? Kaks suunda - sise- ja väliskülalised, antud projekt, mis suveks valmis saab ning mille tulemuseks on 8 paketti, on mõeldud väliskülalistele, et riiki raha juurde tuua.

Noorteklubile - antud JAP piirkonna projektis osalen, kuna mind on sinna kutsutud ning ette nähtud eksperttasud. Kui turism on KultSportHarKomisjoni rida, siis peaks komisjon sellega tegelama ka ilma minu kirjata komisjonile.

Oma panuse Kõue valla turismi eelduseks andsin 2008-2009, Kõue infokaardi kontseptsiooni ja kujundusega (tõsi küll kaardil kaks eesmärki, inff vallaelanikule ja külalisele), kusjuures selle projekti juht on sama komisjoni liige. Nii et tegijatest ei peaks puudus olema, kui antud komisjon viitsiks midagigi liigutada. Et antud ajaveebi küsitluses on hetkel Kõue valla päästmise prioriteet "agressiivne turismi arendus" ei pruugi see kokku minna valla prioriteetidega, vähemalt ma pole turismi prioriteedist midagi kuulnud. Nii et pall on KultSportHarKomisjoni kätes - kas hakkab liigutama.

Kunn on rääkinud.

MART ütles ...

Kujunduse ja turunduse strateegia koostamisel on tähis tunda sihtgrupi eelistusi. Abstraktse välisturisti puhul ei tea millega talle lajatada. Antud handbookide kujundus tundub liiga "Arial" ja steriilselt fotoreaal. Vanad mõisad ja kaunid piigad kesk kuldseid viljapõlde, mis on selle sõnum? Siin saab süüa, siin saab juua, siin saab tantsu lüüa ?
Aga ainult 3 kuud, sest ylejäänud
9 kuud valitseb seda Ultima Thulet boreaalne kaos, kuhu turiste ei lubata.

JS ütles ...

No vähemalt ei saa see talv öelda et on 9 kuud sitta suusailma. Antud ilma, lund ja õhku saaks väga hästi müüa - muidugi neile, kes ise kuskil lumevaalu sees ei passi.

Antud handbookid, ka mainitud Kõue infokaart käivad välja kohti ehk atraktsioone, mitte turismipakette. Samas just paketti saab turustada ja müüa. Need üleeilsed kunnid, kellest jutt oli, lasid endal enne pead maha raiuda, kui paketi-paradigmas mõtelda jõudsid.

Ootan viienda kunni kommentaari, kelle algne tööülesanne oli paketid välja mõelda, aga kes mingil põhjusel Koerus-Sinijärvel-Vahukülas-külmaallikal redutas.